Kunden
BioGaia är ett ledande hälsovårdsföretag som grundades i Sverige 1990. Deras prisbelönta, kliniskt beprövade probiotiska produkter har utvecklats för att stödja människors hälsa och välbefinnande överallt, under alla skeden av livet.
Bakgrund
BioGaia kom till oss och önskade en uppdatering av deras PowerPoint-mall. Deras härliga färgkarta kom inte till uttryck i deras äldre material och det saknades variationer av mallsidor att använda. BioGaia använder även sina färger för att sina kategorisera produkter, även detta behövde få en enkel lösning på hur man på bästa möjliga sätt kan byta mellan de olika kategorierna på ett sömnlöst sätt.
Lösning
Lösningen för BioGaia var att först skapa en basmall då de önskar presentera BioGaia generellt. Här finns det en blandning av presentationssidor i deras profil-färger gul och ljusblå.
För att sedan kunna hoppa över och presentera en specifik kategori av produkter finns det separerade delar i mallen med olika färgteman. Det vill säga, under grundmallen, skapas enskilda mallar för underkategorier. På det viset kan man skapa mallsidor med olika färgteman. Alla de olika kategori-mallarna har sitt egna färgtema men exakt samma malluppsättning. Vilket gör att man enkelt och sömnlöst kan byta sidor mellan de olika kategorierna, utan att förlora mallens struktur eller design.