Arrow
– Five Years Out

Vad vi gjorde

Design
Event
Film & Foto
Innehåll
Trycksaker

Team

Gabriel Alenius, Projektledare
Jimmy Nilsson Masth, Art Director

Kunden

Arrow är ett globalt teknikföretag som specialiserar sig på distribution av elektroniska komponenter och IT-lösningar. Företaget betjänar över 210 000 kunder i mer än 80 länder. Arrow är känt för sitt framtidsinriktade tänkande. Detta innebär att företaget ständigt strävar efter att förutse och forma teknologiska trender för att hjälpa kunder att vara förberedda på framtidens utmaningar. 

Bakgrund

Five Years Out är Arrows flaggskeppsevenemang där man samlar branschledare, teknikleverantörer och IT-proffs för att utforska hur dagens teknikval formar framtidens möjligheter. Eventet är kostnadsfritt och riktar sig till alla som vill ligga i framkant inom områden som AI, cybersäkerhet, hållbarhet och molnteknik. Eventet samlar över 1 100 deltagare, fler än 40 utställare och ett 40-tal inspirerande talare från ledande teknikföretag.


Background har ihop med Arrow ESC varit huvudansvarig att bygga eventet från grunden med idéarbete, grafisk profil och marknadsföring. 

”One of the best organized events of recent years Arrow ECS Sweden! Warm thank you for a very inspirational agenda and great sessions and speakers.”

- Gold SPONSOR

Lösning

Teamet arbetade hårt för att skapa ett enhetligt och mångsidigt uttryck för evenemanget, genom alla kanaler och aktiviteter både före, under och efter Five Years Out. 

Resultat

Genom en väl samordnad marknadsföringsinsats med sociala medier, e-post, banners och en kampanjsida i Eloqua skapades stark synlighet inför eventet.

 

På plats bidrog eventapp, skyltar, filmer och tryckt material till en enhetlig och professionell upplevelse. Efter eventet stärktes relationen med deltagarna via efterfilm och en portal med presentationer. Helheten resulterade i hög närvaro, ökat engagemang och stärkt varumärke.

Vill du också sätta en ny standard?

Hör av dig till oss så berättar vi mer!